18 de setembre 2008

PERFORMANCE - Collegats - Paret del Pessó

PERFORMANCE - Moles del Pessó. - 200 mts. - 6a o V/Ao. - Totalment equipada.

Aproximació: Des de la carretera (direcció Tremp a la dreta) en un petit replà hi ha un cartell que ens indica un sender cap a la cova de la serpent. Aquest camí ens dura fins a la cova del mateix nom. Resseguirem el mateix per la base de la paret tot pujant fins un collet on hi ha una torre d'alta tensió (lloc on finalitza la ferrada de baixada). Resseguirem la base de la paret fins que el camí tomba a l'esquerra com si volgués baixar al torrent de Sant Pere, fins que es fa planer; la paret ens queda a la dreta i em de localitzar una agulla característica, lloc on comença la via (s'ha de grimpar fins a una repisa on hi ha una figuera).

La via: Comença divertida escalant entre la paret i l'agulla, fins que un cop superada aquesta ens dirigirem cap a l'esquerra tot superant alguna panxeta. Desprès hi ha un llarg molt bonic en el que superarem panxetes amb molt bon presa però que on haurem de fer ziga-zagues per trobar el millor lloc d'atac. desprès algun tram més plaquero, un llarg de transició, i la tirada final més vertical. Resumint, via molt recomanable !

El descens: Pesadet, primer cal anar buscant les fites de pedra que ens marquen el camí fins arribar a la sortida de les vies el último buril, etc.. Allà unes marques vermelles (molt borroses) ens porten fins a unes canaletes equipades amb ferralla, és fa una mica pesadot tot plegat.