19 de març 2013

Esqui de Muntanya - Vall Clareé (Mont Thabor)

Dia 1: Nevache (1620) – Refuge des Drayeres (2167) -  Roche Château (2898) – Refuge des Drayeres (2167).

Dia 2: Refuge des Drayeres (2167) -  Mont Thabor (3178) -  Refuge Magi (1765)

Dia 3: Refuge Magi (1765) – Pointe Balthazar (3153) – Refuge Magi (1765)

Dia 4: Refuge Magi (1765) – Coll du Vallon( 2645) -  Nevache ( 1620)

Cartografia: Carte Randonnée Névache - Mont Thabor, IGN 3535OT.

Dia 1.

Sortim des de la bonica població de Nevache a la Vall de la Clarée.
Podem deixar el cotxe en un ampli pàrquing a les pistes d’esquí de fons.

Enfilem per la carretera (tallada a l’hivern) que remonta la vall fins al refugi de Laval a 2012 mts.

Refugi Drayeres

Des d’aquí continuem remuntant la vall fins al refugi Drayeres a 2167 mts.

Cim del Roche Château
Al refugi deixem trastes i aprofitem les hores de llum per fer un cim proper, el Roche Château de 2898 mts., tot i que el temps no acompanya gaire.
Baixem pel camí de pujada de nou al refugio n hi passem la nit.

Dia 2.

Sortim del refugi Drayeres remuntant la vall que puja cap al coll de Muandes 2828 mts.

Capella del Thabor
 Des d’aquí voregem un circ fins al coll de Valmeinier i des d’aquí anem a buscar l’aresta que remunta al cim del Mont Thabor 3178 on hi ha una capella.
El descens el realitzem per la cara Sud-Est anant a buscar el Prat du Plan, des d’on agafem el pas que desemboca a la Vallee Etroite on hi ha dos refugis, el Refuge Tri Alpini i el Refuge Magi; nosaltes vam passar dues nits en aquest últim.
El menjar i l’atenció en aquest refugi va ser immillorable, de fet funciona com a restaurant al qual et venen a buscar amb R-Trac… ideal parelles.

Cim del Mont Thabor

Dia 3.

Foto de grup amb guardes del refugi

Refugi Tri Magi
El temps no es gaire estable i els guardes del refugi ens recomanen el cim Pointe Balthazar de 3153 mts.
Aquesta serralada hi ha tres cims amb els noms del tres reis mags, es fa una cursa que es diu tour de tri magi.
Vam començar la sortida amb molt mal temps i fort vent però finalment el dia va millorar. El cim preciós, l’ambient espectacular amb aresta final inclusa.. del tot recomanable.

Pujant al cim Pointe Balthazar

Aresta cimera Pointe Balthazar

Per fer el cim remuntem la vall de Clarée fins al pont de la Fonderie, des d’on busquem el millor pas per anar a buscar el Vallon des Sables.
Remuntem aquesta petita enforcadura fins a peu de circ on caldrà grimpar per l’aresta fins al cim.
Descens pel mateix itinerari, i cervesa al refugi.

Dia 4.

La primera idea era de fer algun cim aprofitant l’itinerari de tornada a Nevache, però degut al malt temps es va haver de descartar aquesta oopció.
Finalment vam decidir retornar a Nevache per part de la ruta del Tour del Mont Thabor passant pel coll de Vallon i si el temps ho permetia fer el cim de Le Rocher Blanc de 2856 mts.
La ruta s’inicia remuntant la Vallee Etroite fins al Prat du Plan per on vam passar de baixada del Mont Thabor. Des d’aquí ens vam haver d’ajudar del GPS ja que la visibilitat era molt dolenta.

Un cop al coll decidim de  no fer el cim i comencem el descens cap a els Chalets du Vallon a 2174 mts, des d’on ens dirigim al pas on hi ha la capella de Sant Michel.
Aquí la neu es va fent cada cop mes dolenta fins que hem de descalçar-nos els esquis.
L’últim tram fins al poble de Nevache el fem caminant pel sender que serpenteja en direcció a la Vall de la Clarée.