21 de gener 2007

BTT Martinet - Arsèguel

Bé faré cas d'en Ramonet i posaré alguna coseta al blogg, i és que és veritat que el tinc una mica deixat. S'està massa bé al sofà, jejeje...

Fa unes setmanes el Xema i la Mireia em van comentar que havien fet una ruta que els havia agradat molt. Vaig pendre nota i vaig anar a probar-la amb el meu cunyat, l' Eduart. Aquest és el resultat:

Martinet - Arsèguel.

No se quans kilometres té la ruta, uns 25 mes o menys, ni quan desnivell total, et fots un fart de pujar, aixó es feina vostra a mirar el mapa i calcular-ho, jajajaa nosaltres vam trigar unes 3 hores amb parada obligada a Cal Basté d' estana per menjar una mica de pa i embotits. Cal agafar forçes. Tot i aixó, la ruta es pot allargar hja que nosaltres ens vam quedar a casa i vam baixar en cotxe fins a martinet. Massa fred i trànsit a la general.

Hi ha moltes opcions i alternatives, des d' Arsèguel per qui no bulgui tanta carretera pot agafar la pista que des d'Arsèguel sut cap a Toloriu pel coll de jou, això si cal contar que son uns 40 minuts de pujadeta.

La ruta que vam fer és aquesta:
De Cava a Arsèguel es pot agafar una trialera, o bé optar per fer el descens per carretera, aixó si abrigueu-vos ja que cap a la tarda baixa la temperatura i et queden les cames acartonades.

Els primers quilometres son de pujada i en carretera asfaltada, fins arribar a Estana. Una alternativa es agafar una pista que surt de la mateixa carretera fins a Beixec, i d'aqui fins al Querforadat.

Un cop arribeu a estana cal passar pel mig de les cases, val la pena visitar l'esglesia, els safrejos, etc.. per agafar una pista que ens porta fins al coll de pallers on agafarem el GR-150. En aquest coll surt el camí cap a prats de cadi, punt de sortida per anar a la roca de l'ordiguer i a les canals.

Des del coll de pallers agafarem un corriol on hi haurà llocs en que haurem de baixar de la bicicleta. Aquests camins ens faran arribar fins al Querforadat, on passarem pel costat d'un xalet i continuarem enfilant-nos fins al coll d'oruga on per fi s'acabarà la pujada.

S'ha d'anar molt en compte en el camé de baixada des del coll d'oruga fins a Cava, hi ha molts arbres caiguts que faran que ens baixem de la bicicleta, pero no agafeu gaire velocitat ja que podeu pendre mal.

Abans d'arribar el paisatge canvia a una roureda preciosa obrint-se el bosc per sortir als prats de Cal Xorro.

De cal xorro (Cal Pubill al plànol) agafarem una pista bastant pedregosa que ens farà arribar a Cava. Des d'aqui baixarem per carretera fins al riu de cadi, passant pel molí del nequi on podem veure una bassa on abans hi tenien truites de riu. Tot baixant podem veure a la nostra dreta Sant Cristofol i Vinyoles.

Xavi ha dit...

Interessant ruta. Tot i que ja he fet els camins a peu l'apuntarem a l'agenda per fer-la en BTT a la primavera. Si és circular millor, es pot fer en sentit contrari i tornar per la ruta de la volta al Cadí (els Arenys, Toloriu i coll de Jou), no?
Ja veu poder pedalar després de fotre-li a la "buti" a cal Basté? Ja veig que sou ciclistes professionals, que busqueu rutes amb bar d'esmorzars "5 estrelles" per agafar energies je je...

Ignasi ha dit...

Si xavi, la pots fer en ambdos sentits i estalviar-te la carretera pel coll de jou. Nosaltres no ho vam fer ja que vam sortir a les 12 per estalviar-nos el fred.
Per cert a la pujada que hi ha despres del Querforadat, la "buti" de cal baste gairebé em surt per les orelles...